A RAM az erő megtestesítője. A pickupok világában különleges helyet foglal el: mérete tekintélyt parancsoló, teljesítménye pedig egyenesen ámulatba ejtő. Arról nem is beszélve, hogy a 2025-ben érkező RAM 1500 Ramcharger V6-os motort kap, ez biztosítja az elektromos rendszer energiaigényét.

Az elektromos autók versenyébe immáron a pickupok is beszálltak: ott van a Tesla Cybertruck-ja, a Ford az F-széria villamos alapokra helyezésén munkálkodik, és még folytathatnánk a sort. Nem csoda, hogy a RAM márka sem szeretne lemaradni ezen a téren, így 2025-ben piacra dobja a nulla károsanyag-kibocsátású modelljét, a RAM 1500 Ramchargert. A cégcsoport egyébként meglehetősen komolyan gondolja, hogy a villanyautók útjára lép: céljuk, hogy 2030-ra egy 100%-ban elektromos egységes platformot hozzanak létre. A tervek szerint a gyártó a kedvezőbb feltételek megteremtése érdekében még egy akkugyárat is létre akar hozni. Ebben a blogposztban a RAM 1500 Ramcharger kerül a középpontba. Ismerjük meg, hogy mit kell tudni a környezetbarát monstrumról!

A működése

A Ramcharger alapja egy STLA Frame villamosított, alvázas architektúra, ami nagy szakítószilárdságú elemekből áll. Különlegessége, hogy középen kiszélesedik, ide kerül ugyanis az akkumulátor. A kocsi magassága 5 fokozatban állítható, kiváló a rugózása és hátsó, lengőkaros felfüggesztéssel látták el.

Mivel megy? Egyfelől egy villanymotorpár gondoskodik a dinamikáról: elöl 250 kW-os, 340 lóerős, hátul 238 kW-os 324 lóerős motor található. Ezek működését egy 130 kW-os, 177 lóerős 3.6 V6-os benzinmotor biztosítja. Az autógyártó ugyanis ahelyett, hogy óriási akkumulátorok javára döntött volna, inkább a fedélzeten történő áramfejlesztés mellett tette le a voksát.

Így összességében az pickup hasznos terhelhetősége 1,17 tonna, a vontatási képessége 6,2 tonna és mindössze 4,4 másodperc alatt tud felgyorsulni 96 km/órás sebességre. A hatótávolsága valamivel több, mint 1100 km, a V6-os benzinmotor fogyasztása pedig sokkal kedvezőbb, mint a korábbi megoldásoknál. Az aksija 145 kW-tal tölthető egyenáramról. 10 perc leforgása alatt 80 km-nyi energiát képes „felszívni”. Ahol csak tud, takarékoskodik az energiával, persze csak úgy, hogy ez ne menjen a kényelem és a teljesítmény rovására. Az első tengely például csak akkor kap hajtást, amikor arra szükség van.

Jó hír, hogy felszerelték V2X funkcióval, ami azt jeleni, hogy akár az otthonunk áramellátását is biztosíthatjuk az autóról, de tölthetünk másik villanyautót, egyéb eszközöket, háztartási gépeket is. Ehhez csatlakozókat a platón találunk!

5 üzemmódba kapcsolható, melyek esetében más-más hajtáslánccal, fékhatással, kormánymű-működéssel kell számolnunk. ezek: hó, terep, sport, vontatás és van az automatikus üzemmód.

A beltér

A RAM Ramcharger belső terében több képernyőt is láthatunk. Van egy 14,5 colos érintőképernyő, egy 10 colos head-up képernyő, egy 12,3 colos digitális műszeregység, az utas előtt egy 10,25 colos képernyő, illetve ne feledkezzünk meg a digitális visszapillantó tükrökről sem!

Amit biztosan minden utas kedvelni fog, az a 24 irányba állítható masszázsfotelek, de a kényelmet szolgálja a telefontöltőrendszer, és a 23 hangszóróból álló Klipsch audiorendszer is. Lehetőségünk van arra, hogy az okostelefonunkkal távolról indítsunk, vezéreljük az autót és felmérjük annak aktuális állapotát.

Kíváncsi vagy, milyen RAM modellekkel várunk a Petrányi Autó V8 kereskedésében? Akkor kattints, és nézd meg aktuális ajánlatainkat. A V8 benzines vagy akár a 6.2-es TRX változat 700 lóerővel még most utoljára rendelhető nálunk! Ha pedig kérdésed lenne, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot, készséggel állunk rendelkezésedre!