A Dodge egy új recept alapján kíván belépni az elektromosított jövőbe,állítja Tim Kuniskis.
A pár órája 2022 M1 Concourse-on mutatták be a világ első elektromos izomautóját. A tisztán, vagy éppen mocskosul elektromos Charger Daytona SRT Banshee felborítja azokat kliséket amiket eddig az elektromos autókról gondoltunk.
Számos olyan, általuk megálmodott, megvalósított és levédett újdonságot ígér a gyártó ami a vezetés hagyományos értelemben vett élményét kívánja elhozni az elektromos autózás korszakába. A fejlesztés fő irányelve: megjelenése, hangja és vezetési élménye is legyen hamisítatlan Dodge.
A hatótáv érdekében a klasszikus izom autó kinézet megtartása mellett, aerodinamikus orrkialakításához a múltból merítettettek ihletet a tervezők. Az R-Wing fantázianevű klasszikus tömb szerű hűtőmaszkra emlékeztető szárny egy elegáns megolás, ami a '69-es Charger Daytonát is eszünkbe juttathatja.
Ez az elektromos autó nem akar csendben odébb gurulni. Szintén saját fejlesztésű Fratzonic elektromos kipufogó hang kamra 126 db hanghatásra képes rendszer került bele, ami a kompresszors V8 Hellcat motoros verziók hangerejének felel meg.
Illetve hiszik, hogy a váltásokkor átélt terhelésváltás hozzájárul az élményhez, így ezt átélhetjük majd egy többsebességes elektromechanikus váltó segítségével.
Az összkerék hajtású autóval minden bizonnyal egyenes vonalon nem lesz nehéz a karbon kagylóülésekbe süppedni. Ám a mérnökök a drag mellett drift és fánk módokkal is készülnek, melyek a vásárlást követően később is aktiválhatók lesznek internet kapcsolaton keresztül.
Tim Kuniskis a Dodge elnök vezérigazgatója úgy fogalmazott a bemutatón, hogy a játékszabályokat nem ők változtatták meg, de alkalmazkodás nélkül rövid úton eltűnt volna a márka. Ha már viszont szükséges, akkor olyan elektromos autót alkottak ami méltó a márka értékeihez.
Teljesítmény adatokat egyelőre nem közöltek. Csak annyit, hogy erősebb lesz mint a belső égésű motoros Hellcat változatok...